måndag 23 juni 2014

Godisjakt

Gömman

Förr i tiden sa man att man skulle låta barnen äta sig trötta på det goda och tills de mådde så dåligt att de inte ville ha mer. Det fungerar inte på katter- jag vet!
Dessa killar lyckades ta sig in i tvättstugan och in i ett köksskåp där jag förvarade lite godis, både gratisprov och eget köpt. Killarna gjorde allt för att få upp en påse ...

Ha tålamod i 17-18 sekunder av filmen så kommer ljuset!

Kräks

Vid ett senare råkade Dubblo bli instängd i tvättstugan och jag tyckte att jag hörde något jamande men reagerade inte så mycket eftersom det var lite sporadiskt. Efter ett tag när vi saknade honom letade vi och hittade honom i godisskåpet och där hade han lyckats få upp en påse i mörkret och ätit en hel del.
Senare hittade jag kräks i hallen i samma färg som godiset ...

/Helene

Inga kommentarer: