söndag 1 juni 2014

Mys på balkongen

Sommar

Idag är det första sommardagen och balkongen känns härlig.
Igår då vädret var sämre skrubbade jag fönster, vägg, staket och golv så vattnet flödade ner på altanen.
Allt torkade under dagen och därför kan vi sitta utomhus tillsammans denna härliga dag.





Insekter

En rolig upptäckt killarna gjort är, att det genom nätet flyger in små kul varelser. De är snabba att upptäcka dem och försöker naturligtvis att fånga dem.
Häromdagen hände något läskigt. Radagast fångade en flygande insekt (bi tror jag) med tassarna och denna trängde sig djupare in i hans tass, mellan trampdynorna. Jag såg endast en bakdel som vibrerade när jag tittade efter. Radagast försökte skrapa av den mot golvet, men utan att lyckas. Jag fick lite panik eftersom det var läskigt, men fick fatt i en kam och drog den under tassen. Det fick djuret att ge upp och flyga i väg. Radagast skulle genast efter den. Vilken tokstolle! Han verkade inte alls ha gjort sig illa i alla fall.
Phu, det lär inte vara sista gången, antar jag, som det händer liknande saker.

/Helene

Inga kommentarer: