tisdag 11 februari 2014

Lite galna

Klätterapa

I morse när jag var på väg till jobbet var katterna med mig i hallen. De var på bushumör efter nattens vila.
Dubblo vår lilla tok hoppade upp på hurtsen i hallen, vidare upp på en skolväska som hänger på en krok, och sedan klättrade han vidare upp på jackorna, som hänger på galgarna, halvvägs upp till hatthyllan.
Vad han skulle ha tag på? -Det vet nog bara han!
Vi stod bara och gapade och tittade förundrade på.
Det är inte förstå gången han hittar på tokigheter. Han kan krypa under kläder, kuddar och filtar och borra sig in. Lite galet, men ser himla kul ut!

Mildrade magbesvär

Skönt nog är nog faran över med Dubblos mage. Den har lugnat sig nu vilket känns mycket bra. Jag var i kontakt med uppfödaren för att få råd och hon tyckte att jag skulle ringa veterinären. Det behövdes aldrig eftersom det redan var på bättringsvägen.

Försäkring

Nu har vi fått papperna gällande försäkringen. Jag har betalat den och anmält att få betala via autogiro på summan varje månad. Det känns tryggt och bra!
Nu ska jag väl bara hålla utkik efter en bra transportbur som kan vara bra att ha om vi måste bege oss någonstans.
Med de här vildbasarna vet man ju inte vad som kan hända!


/Helene

Inga kommentarer: